luni, 22 iunie 2009

Lectura la intamplare gandita la culcare

Am invatat sa ascult, am invatat sa tac atunci cand trebuie si daca nu am facuto am avut un scop.
Ce poate mintea umana si de ce e capabila uneori ramanem uimiti zi de zi.

Gonind spre golurile lasate de melodii ce nu imi erau adresate si care aveau o traire intensa pentru alte persoane cunoscute si necunoscute mie, am invatat ce inseamna rabdarea, intelegerea si neputinta.
Clipe in timp se sparg de stabilopozii propriei mele firi, ma simt indiguit de catre sentimente contrarii, si e la fel de placut ca atunci cand privesti marea dimineata.
Rostogolind apa vie pe obraz privesti spre cealalta parte si lasi sa iti intre in suflet bucuria arzatoare a trecutului si parca vrei sa izbucnesti in flacara deschisa, nu poti. Vrei sa incerci sa te intorci, esti sigura ca e bine ca merge, ca nu, ca nu e bine, sau cine stie, dar daca as....
-tu statuie uitata in colt pe canapea ce ma suplici sa ma opresc din a mai comanda menestreii, de ce taci si intr-o privire pui mai multa flacara decat toata fiinta mea in gand ?
-pentru ca simt, pentru ca sunt om, pentru ca sunt om.
-De ce te repeti fiinta, de ce ai o rutina de fiecare data ? pana cand spun eu stop. totul e la fel cu toti.
-Este ce i drept caci altfel nu are cum sa fie si pentru ca am nevoie sa repet ca sa stiu ca existi.Vezi omul nu fapta caci fara el nu are noima nici cuvantul.
-Nu vad nimic, nu vreau sa vad, vreau doar sa ascult sa fredonez, sa imi imaginez si sa visez la ce frumos era in luna lu marte, intr-o seara de mai, undeva in a lu macedonski decemvrie, sau chiar la granita batranilor ani de liceu.
-E tarziu hai stinge candela si sa dormim caci ne prinde noaptea cu suflu crescut si nu-i frumos.
-Bine...cum zici tu.
-Somn ushor si vise placute cu ochii deschisi, caci intunericul ascunde taina, si taina ascunde intunericul in suflet incetosat.
-Dormi.
-Bine, bine, dar cine are grija in seara asta de stele?
-In seara asta stelele s-au pierdut pe drum, nu mai e nevoie.
Sfarsit.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu